مهتدی

به امید هدایتی از جانب رب العالمین

امتحان سخت

بسم الله

فکر کنم قبلا گفته بودم، آدم تا وقتی در فضایی که ممکنه رذایل از او بروز کنه قرار نگیره، نمیتونه با اطمینان بگه من این رذیله رو ندارم.

و من این رو در خودم و رذیله حسادت فهمیدم.

خیلی سخته آدم حسود نباشه وقتی می بینه یه نفر سنش از تو کمتره

شرایط زندگی نسبتا آرامی داره

و تونسته پله های ترقی رو طی کنه

اما تو نتونستی به جایی که میخواستی برسی

و عوضش هی جنگیدی

هی افتادی

هی نرسیدی

هی افتادی

بلند شدی

دوباره مانع

و باز...

بین این افتادن ها و برخاستن ها خدا الطفاش رو هم رسونده

اما سر تحقق و رسیدن به اون الطاف هم مانع پیش میاد...

سخته آدم خسته نشه و ادامه بده

-حسادت یعنی انسان چشم دیدن نعمات دیگران رو نداره و تقاضای سلب نعمت او رو داره

من دلم نمیخواد از کسی سلب نعمت بشه

اما با دیدن وضعیت خودم ناراحتم...

اون آدمی که من نسبت بهش چنین حسی پیدا کردم، خیلی کمتر در فضای زنان بوده، و با دو سه سال فعالیت خیلی شناخه شد، مبانیش اشکالات جدی داره، دانشجوی دکتری یه دانشگاه خوب هست و شده استاد مدعو انواع محافل فرهنگی...

این که من از این آدم به خاطر این که این مدت کم انقدر شناخته شد ناراحتم

یا به خاطر این که از نشر تفکر این آدم در محافل انقلابی ناراحتم

دوتا موضوعه

و صادقانه اش من از بابت هردو این موضوعات ناراحتم...

۷ ۰
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۱ آذر ۰۰:۱۱

سلام عزیزم.

خیلی خداقوت.

ان شاءالله که مدل شما، مدل بامبو هستش. و به زودی به مرحله ای که مد نظر هست میرسید.

ولی احساس تون رو درک میکنم.

ان شاءالله خداوند مرهمی بگذاره روی قلبتون و از لطف بی کرانش، دلتون رو به دست بیاره.

پاسخ :

سلام
ممنونم
دعا کنید موانع رفع بشه
با این شرایطی که دارم در این مسیر موندن واقعا راحت نیست
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۱ آذر ۰۰:۲۲

به نظرم زمانه جوری شده که شناساندن حق و بالا رفتنش خیلی سخت شده. 

در عوض تفکرات توی بورس راحت تر شنیده میشن و بالا میرن. احتمالا تاریخ مصرف شون هم زودتر بگذره. یا احتمالا قدرت رسانه ای شون بیشتر بوده.  .

پاسخ :

دقیقا همینه متاسفانه
و من بابت همین هم کلی حرص می‌خورم
هو مورو
۲۱ آذر ۱۸:۴۳

منم همیشه میگفتم اهل حسادت نیستم. اما واقعیت این بود که به طور جدی در معرضش قرار نگرفته بودم. ولی تو این روزهای زندگیم که شرایطم از همه نظر خیلی سخت شده برای اولین بار به فردی حسادت کردم و فقط سعی می کنم رفتاری از سر حسادت ازم بروز پیدا نکنه، وگرنه با حسش خیلی نمی تونم کاری کنم.. ما آدما موجودات خیلی خیلی خیلی ضعیفی هستیم :(

پاسخ :

خدا خودش کمکمون کنه
برای همینه امام سجاد در دعای ۲۲ صحیفه سجادیه به خدا پناه بردند از حسادت
دعای ۲۲ دعای زمان سختی هاست
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۱ آذر ۲۳:۳۹

میفهمم. شرایط دشواریه. حق دارید واقعا. با اون همه زحمت و تلاشگری شما

ان شاءالله که خدا دشواری ها و موانع رو براتون هموار کنه.

اینجور وقتا اگر حس و حالت و ببینی، خودت و نوازش کنی و در حق طرف دعای خیر کنی. ان شاءالله خدا گشایش حاصل میکنه. یا یه اتفاقات خوبتری درونتون میافته.

زمان پرشای بزرگ همین جاهاست

پاسخ :

ممنونم عزیزم
امیدوارم اون بنده خداهم مبانیش رو اصلاح کنه و حضورش مورد رضایت خدا و امام زمان باشه
مهتاب ‌‌
۲۲ آذر ۱۷:۳۵

به نظرم شرایط مناسبی برای تمرین اخلاص بیش‌تره.

پاسخ :

واقعا راحت نیست
فقط کمک خدارو می طلبه
ن. .ا
۲۳ آذر ۰۶:۵۰

سلام علیکم

قطعا برای همه ما پیش میاد... و جالبه این مرحله رو هم که با موفقیت پشت سر بذارید مراحل بعدی و سختتری هم خواهد بود...

ولی هر چی هم قرار باشه بدن توی همچین شرایطی و توی همچین تهدیداتی میدن...

توی شرایط آروم غالبا اینطوره که رشد روحی اتفاق نمی افته...

جالبه بدونید تقریبا همین شرایط شما رو حالا با موضوعی کمی متفاوت تر من در حدود ۱۲ سال پیش تجربه کردم... خیییلی بهم سخت گذشت... خیلی زیاد... اما توی همون شرایط بود که خوابی دیدم که اون خواب موجب شد من سیر مطالعاتیم رو از فلسفه غرب و در فلسفه اسلام از شهید مطهری... تغییر بدم به مطالعه کتب علامه حسن زاده...

و به کلی وارد مرحله جدیدی از زندگی شدم که کما و کیفا زندگیم رو زیرو رو کرد...

زیر رو رو که میکم فقط در بخش نظریات و تئوری نیست هااا

کلا زمین بازی زندگیم عوض شد... کف میدونم تغییر کرد...

اما هنوز هم گهگاهی حسادت به شکلهایی دیگه خودنمایی میکنه... یعنی هنوز هست...

اگر نباشه نمیشه...

پیامبر هم فرمودن من شیطانم رو مسلمان کردم...

نفرمودن شیطانم رو از بین بردم...

شیطان مسلمان پارادکسیکال نیست؟

بلاخره یا شیطان یا مسلمان...

شیطان مسلمان چه کاربردی داره؟!!

ظاهرا با این شیطان کار داریم... شیطان تسلیم شده در مسیر حق خودش کمک کاره...

هر جا هم که رشد معنوی اتفاق می افته توی اون موضوع و اون مقطع شیطانمون رو تسلیم کردیم که رشدی حاصل شده...

نکران نباشید

ان شاالله در مسیر رشد هستید که اینها پیش اومده براتون...

خودش نشانه هست...

باهاتون کار دارن که این صحنه براتون پیش اومده...

برای اون بنده خدا خییییلی دعای رشد و پیشرفت کنید..‌

خییلی زیاد...

خیلی بهتون کمک میکنه

پاسخ :

سلام علیکم
ممنونم بابت نکاتی که فرمودید
واقعا امیدوارم همین طور باشه که شما میفرمایید و به سلامت عبور کنم

واقعا راحت نیست و کاش فقط همین امتحان بود
چندتا مورد دیگه از امتحانات الهی به شکل موازی در جریان هست

به امید عاقبت به خیری همه ما
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۳ آذر ۱۴:۰۶

شما از پس سخت تر از ایناشم بر اومدید ...

ان شاءالله خدا دست یاریش رو لحظه ای ازتون جدا نمیکنه. :*

ان شاءالله که با موفقیت به لطف دعای امام عصر عج الله این مرحله رو پشت سر میگذارید.

پاسخ :

ممنونم عزیزم
امیدوارم به کمک خدا
مهتاب ‌‌
۲۳ آذر ۲۲:۴۶

حتما کمک می‌کنه. اصلا همین که همچین شرایطی پیش اومده یعنی توانایی گذر از این آزمون رو در شما دیدن. حتی می‌شه احتمال داد اجابت دعای شما یا یکی از عزیزانتون در حق شما بوده برای تعالی و آرامش بیش‌تر.

پاسخ :

دعارو نمیدونم
اما به کمک خدا امیدوارم
أنارستان ...
۰۱ دی ۰۰:۱۲

چرا من اینجا رو ندیده بودم ....واااااا 😐😐😐😐😐

پاسخ :

پست تازه است قدیمی نیست.
أنارستان ...
۰۱ دی ۰۸:۵۲

خیلی خوب بود، از خوندنش به وجد اومدم 😊🥰

پاسخ :

از خوندن امتحانات سخت من؟

با تشکرات فراوان🙏
أنارستان ...
۰۱ دی ۱۰:۴۳

از نحوه ی بیان

مدل پرداختن به موضوع

زاویه دید و ...

خب شخصیت اول یک نوشته یا داستان قطعا با چالش های سخت روبه رو میشه.

چگونگی روبه رو  شدن هم زیباست. گرچه ما دوست نداریم سر خودمون بیاد

پاسخ :

پس از این لحاظ
نگاه شما زیباست

بازهم با تشکرات فراوان🌹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
بسم الله ...
قبلا در «صالحات بلاگ دات آی آر» می نوشتم الان اینجا.
تا خدا چه خواهد...

اینجا یک وبلاگ خصوصی است.
لطفا بدون اطلاع بنده آدرس آن را به کسی ندهید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان