مهتدی

به امید هدایتی از جانب رب العالمین

نورباران

۷ نظر

بسم اللّه النّور

این مطلب از مجموعه مطالبی است که برای خانم‌ها به شکل رمزدار می‌نوشتم. مطالبی از سبک زندگی برای خانم‌ها (به ویژه دخترخانم‌های مجرد) که می‌تواند مورد استفاده عموم هم باشد.

بازخورد شما مشخص می‌کند که بازهم بدون رمز از این دست نوشته‌ها بنویسم یا خیر.

البته ترجیحم این بود که بازهم رمزدار باشد. تا خدا چه خواهد...

.

من هم مثل همه روزهای بد دارم و روزهای خوب.

روزهایی که بدی از سر و رویش می‌بارد. پسر همسایه روی دور موسیقی گوش دادن می‌افتد و این برای من یعنی شکنجه. در خانه فلان اتفاق می‌افتد و فضا متلاطم می‌شود. نتیجه این‌ها می‌شود غصه روی غصه، توقف، حال بد، ماندن کارهایم و این یعنی شروع یک دور باطل حال بد، کارهای انبار روی‌هم و ...

ظلمت روی ظلمت...

۱۰ ۰

حرث، أرض، earth

۶ نظر

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

 

تا به اینجا خلاصه‌ای گفته شد از آیه «نساؤکم حرث لکم» و تفاسیر گوناگونی که مبنای این مجموعه نوشته‌هاست برای فهم معنای «حرث» بودن زن.

علاوه بر تفاسیر، می‌توان جایگاه مفهوم «حرث» را در ریشه‌شناسی واژگانی، فرهنگ اساطیر و ادیان دیگر نیز موردمطالعه قرار داد.

وقتی اولین بار خدمت آقای دکتر ابوالفضل خوش‌منش برای درخواست راهنمایی پایان‌نامه رفتم، به دلیل کتاب خوب ایشان  بود با عنوان «زن سیمای زندگی در دین و اسطوره» .

یکی از مهارت‌های ایشان در علوم قرآنی، ریشه‌شناسی واژگان در زبان‌های گوناگون است. ایشان گفتند واژه «حرث» عربی احتمالاً با ریشه واژه «earth » در زبان انگلیسی مرتبط است.

۶ ۰

به برق وصل شو! (ویژه خانم ها، رمز همان قبلی)

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
بسم الله ...
قبلا در «صالحات بلاگ دات آی آر» می نوشتم الان اینجا.
تا خدا چه خواهد...

اینجا یک وبلاگ خصوصی است.
لطفا بدون اطلاع بنده آدرس آن را به کسی ندهید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان