مهتدی

به امید هدایتی از جانب رب العالمین

هلاکت حرث و نسل (1)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

امام خامنه‌ای در ابتدای سخنرانی خود در روز قدس، با دقت و درایت منحصربه‌فردشان، به بخشی از آیه‌ی 205 سوره‌ی بقره اشاره‌کرده و فرمودند: «اولین سخن، یادآوری بزرگیِ فاجعه‌ی غصب کشور فلسطین و تشکیل غدّه‌ی سرطانی صهیونیستی در آن است. در میان جنایات بشری دوران نزدیک به زمان حاضر، هیچ جنایتی در این حجم و با این شدّت وجود ندارد. غصب یک کشور و بیرون کردن مردم برای همیشه از خانه و کاشانه و سرزمین اجدادی خود، آن‌هم با فجیع‌ترین انواع قتل و جنایت و هلاکِ حَرث و نسل و ده‌ها سال تداوم این ستم تاریخی، حقیقتاً یک رکورد جدید از سَبُعیّت و شیطان‌صفتی بشر است.»

در آیه‌ی 205 سوره بقره این‌گونه آمده است:

وَ إِذَا تَوَلىَ‏ سَعَى‏ فىِ الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیهَا وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ  وَ اللَّهُ لَا یحُِبُّ الْفَسَاد

و چون اعراض کند [یا ریاستى یابد] کوشش مى‏کند که در زمین فساد نماید و کشتزار و نسل را نابود سازد و خداوند تباه‌کاری را دوست ندارد.

مفسرین «اذا تولی» را دو گونه معنا کرده‌اند، یکی به معنای روی‌گردانی از ولایت حق و معنای دوم یعنی به عهده گرفتن ولایت و حکومت باطل.

حرث هم در دو معنا گفته‌شده، یکی معنای ظاهری آن به معنی کشت یا کشتزار و دیگری مبتنی بر نظر برخی از مفسران، با توجه به ابتدای آیه‌ی 223 سوره‌ی بقره «نساؤکم حرثٌ لکم»، حرث «زنان» هستند.

با توجه به این توضیحات و معنای ذکرشده، گروهی که از حق روی گردانند و به باطل عهده‌دار حکومت مردم شدند، سعی‌شان بر فساد در زمین به‌عنوان مقدمه و در ادامه‌ی آن، اقدام برای هلاکت حرث و نسل است، یعنی نابودی کشتزارها در ظاهر و زنان و نسل و فرزندان، در لایه های بعدی فساد و نابودی است.

فساد در زمین و نابودی حرث و نسل دارای ابعاد خرد و کلانی است که در این یادداشت به برخی از ابعاد آن پرداخته خواهد شد.

فساد و هلاکت حرث و نسل در سطح خرد مواردی است که در تاریخ شایع بوده است. اعم از زنده‌به‌گور کردن دختران، ظلم به زنان، دور نگه‌داشتن زنان از تحصیل و انتخاب، ازدواج‌های اجباری بدون رضایت دختر و...

اما ابعاد کلان فساد و هلاکت حرث و نسل، از طریق ایدئولوژی‌ها و حکومت‌های باطل صورت می‌گیرد. درگذشته توسط فرعون و فرعونیان و در زمانه‌ی ما، رأس ایدئولوژی باطل، لیبرالیسم و فرزند نامشروع آن فمینیسم است و رأس حکومت باطل نیز، آمریکا به‌عنوان ام‌الفساد و اسرائیل به‌عنوان جرثومه‌ی فساد است.

۳ ۰
صحبتِ جانانه
۰۶ خرداد ۱۱:۱۲

بشر پیوسته دست به گریبان با این مشکل هست

همواره حرث و نسل درحال تهدید شدن هست

فکر می کنید چرا313نفر شایسته هنوز زاده نشده؟

 

پاسخ :

بله همیشه این موضوع بوده اما در زمان ما به مراتب تشدید شده.
من معتقد نیستم که یاران حضرت زاده نشدند، وجود ۳۱۳ نفریار اصلی، شرط لازم ظهور هست اما شرط کافی نیست. اون افراد الان تکمیل هم شده باشند، باید شرایط دیگه هم محقق بشه تا ظهور رخ بده ان شاء الله.

رئوف ..
۰۶ خرداد ۱۴:۲۴

به نظر من این خطر را باید به دو دسته جدا از هم تقسیم کرد:

  1. خطر تهدید حرث (که شما از آن به عنوان فساد حرث یاد کردید و درست هم هست)
  2. خطر تحدید نسل. (که متأسفانه به شکل کاهش جمعیت یا نقص ژنتیک دارد بروز پیدا می کند)

مقابله با هر یک از این دو مورد تقریباً متفاوت از دیگری است و راهکار خاص خود را می طلبد. اما، هردو مستلزم این هستند که مردم و مسئولان خطر آنها را بشناسند و آسیب آنها را جدی بگیرند.

خطر مورد اول، اعمّ از مورد دوم است. به همین دلیل از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است و حتی مقابله با آن هم، سخت تر و پیچیده تر است. اما مورد دوم  تا حدودی قابل برنامه ریزی و جبران است. مشروط به اینکه عزم ملی در این زمینه وجود داشته باشد و تعلل سازمان یافته ای هم توسط مسئولین صورت نگیرد.

پاسخ :

بله این  تقسیم بندی درست هست.
من اینجا خیلی خلاصه نوشتم.
موضوع هلاکت حرث و نسل یک فصل پایان نامه ام بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
بسم الله ...
قبلا در «صالحات بلاگ دات آی آر» می نوشتم الان اینجا.
تا خدا چه خواهد...

اینجا یک وبلاگ خصوصی است.
لطفا بدون اطلاع بنده آدرس آن را به کسی ندهید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان