مهتدی

به امید هدایتی از جانب رب العالمین

امر خیر

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از بزرگترین حلقه های مفقوده ازدواج در کشور ما وساطت برای ازدواج هست، وساطت صحیح و درست.

خیلی گوشه و کنار از من خواستند معرفی و وساطت برای ازدواج انجام بدم، اما نه امکانش رو داشتم نه شرایطش رو.

وساطت سنتی معمولا بر اساس منطقه زندگی هست یا نهایتا نمازخون بودن دوطرف یا چادری بودن دختر و لطف میکنن شماره میدن به مادر آقاپسر!

و دیگه واسطه از این فرآیند حذف میشه.

با گسترش پیام رسان ها و شبکه های مجازی این موضوع در فضای مجازی هم مطرح شد و کانال ها و گروه هایی که فرم های دختر و پسر رو راحت در کانال در دسترس همه میگذارن و دیگه واسطه هم نقشی نداره و... یک روش بسیار اشتباه.

با افراد مختلفی صحبت کردم و در مورد روش درست انجام این کار در فضای مجازی صحبت کردم و خداروشکر آشنایی با یک گروه خوش فکر و دغدغه مند که با روش درست این کارو انجام میدن رزق ام شد.

در این مجموعه معرف نقش اصلی رو داره، فرم ها فقط نزد معرف امانت می مونه و در هیچ گروه یا کانال عمومی قرار داده نمیشه. و معرف با توجه به مشخصات دو طرف خودش معرفی رو انجام میده، با دختر و پسر یا واسطه شون صحبت میکنه و بعد فرآیند خواستگاری شروع میشه. و باز هم معرف پیگیری میکنه اگر احیانا پاسخ منفی شنیدن دلیل رو جویا میشه و...

توضیحات خودشون رو مطالعه کنید:

ما میخوایم از همه دعوت کنیم.. ک مجردهای اطراف‌شون تو محل کار و تحصیل و فامیل.. ب ما معرفی کنن واز اون مهمتر اینکه این کار خیر رو معرفی کنید به
  استاد و رفیق و بزرگی که می‌شناسین که ب مجموعه ی جوان ها متصله مثل اساتید دانشگاه یا موسسات یا مسولان مجموعه های مختلف، یا افراد فعال تو هیات و مجموعه های مذهبی و فرهنگی که دامنه خوبی در ارتباط با قشر جوان دارند..
یا افراد رسانه ای که میتونن کمک کنن به منتشر شدن این حرکت خوب...

خلاصه بعضی ها یا خودشون مجرد هستند یا میخوان مجردهای بسیاری رو معرفی کنن یا میخوان یک کار مهمتر و پرخیر برکت تر انجام بدن ک باقیات الصالحات و اون اینکه مجموعه هایی که باهاشون مرتبط هستند رو نسبت به این مساله مهم دغدغه مند کنند و ازشون بخوان کمک کنند به ما...

این آیدی در تلگرام و بله @p_mehr_a

من در این مجموعه نه حضور دارم نه مسئولیتی دارم، صرفا معرفی کردم تا شاید گرهی از موانع گسترده ازدواج در جامعه ما باز بشه.

اگر توضیحات بیشتری نیاز دارید در نظرات بپرسید.

۷ ۰
رئوف ..
۱۴ مرداد ۲۲:۱۷

خدا خیرشون بده.

هرکس قدمی در این راه برداره قطعاً ارزشمنده

راستش من تجربه ای از این کانال ها و گروها در فضای مجازی ندارم. بجاش افرادی رو می شناسم  که به صورت انفرادی اما علمی، روشمند، مسلط، با نظم و نسق مقبول، با رفتار محترمانه و با تجربه های موفق سال ها به این کار مشغولند و کارنامه های درخشانی هم دارند.

خود منم کم و بیش مشابۀ همین افراد اما با یه تفاوت هایی قریب دوساله که دستی بر آتش دارم و نتیجش هم بحمدالله شیرین و موفقیت آمیز بوده...

پاسخ :

سلامت باشید.
بله قطعا افرادی دغدغه مند مثل شما هستند، اما با توجه به این حجم از افراد مجرد در جامعه ما واقعا کمه و خیلی ها هم در این زمینه احساس مسئولیت نمی کنند.
و نیاز داریم به شکل سازماندهی شده به روش درست این کار انجام بشه با پیگیری و همراهی معرف.

تجربه های موفق شمارو هم در وبلاگتون خوندم ان شاء الله روز به روز به تعداد افرادی که با معرفی شما ازدواج میکنند  و ازدواج موفقی خواهند داشت به لطف خدا اضافه بشه
ستاره
۱۴ مرداد ۲۳:۲۵

سلام. ممنون.

پاسخ :

سلام 
خواهش میکنم
ایملتون رو هم چک کنید. 
ضحی
۱۹ مرداد ۰۹:۴۹

چه طرح قشنگی....😍

چقدر خوبه....

 

یاد آسیب هایی که خودم بر اثر ناشی گری واسطه ها متحمل شدم، افتادم....

 

چقدر خوبه حواسشان به همه چی هست😭

پاسخ :

بله وساطت درست خیلی خوب و مهمه
و ما واقعا در فرهنگ وساطت نقایص بزرگی داریم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
بسم الله ...
قبلا در «صالحات بلاگ دات آی آر» می نوشتم الان اینجا.
تا خدا چه خواهد...

اینجا یک وبلاگ خصوصی است.
لطفا بدون اطلاع بنده آدرس آن را به کسی ندهید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان